Meerdere providers verhogen prijs van Ziggo Sport

Films & Series
donderdag, 03 oktober 2024 om 10:13
ziggo sport

Delta en Caiway hebben besloten om het Ziggo Sport Totaal-abonnement met twee euro te verhogen, waardoor de prijs op €17 per maand komt te liggen. KPN verhoogde de prijs van het abonnement eerder al naar €16,99. Vanaf 1 oktober kost het Ziggo Sport Totaal-abonnement bij deze aanbieders 17 euro per maand (via TotaalTV). 

Er wordt verwacht dat meer providers zullen volgen met prijsverhogingen voor het Ziggo Sport Totaal-abonnement. Dit komt doordat de inkoopkosten stijgen wanneer distributieovereenkomsten vernieuwd worden. Deze hogere kosten worden vervolgens doorberekend aan de klanten die het sportabonnement afnemen. Odido en Stichting Kabelnet Veendam (SKV) hebben aangegeven vooralsnog geen plannen te hebben om hun prijzen te verhogen. Bij andere aanbieders, zoals Ziggo en Canal Digitaal, blijft de prijs voor het Ziggo Sport Totaal-abonnement voorlopig eveneens ongewijzigd.

In augustus werd al bekendgemaakt dat het Ziggo Sport Totaal-abonnement vanaf september in prijs zou stijgen. De nieuwe adviesprijs werd door VodafoneZiggo vastgesteld op €16,99 per maand, wat een toename van twee euro betekent ten opzichte van de eerdere prijs van €14,99. Hoewel VodafoneZiggo deze nieuwe richtprijs heeft bepaald, zijn providers vrij om hun eigen tarieven te hanteren, wat kan leiden tot kleine variaties in de maandelijkse kosten. KPN was de eerste provider die zijn klanten op de hoogte stelde van deze verhoging, die op 12 september van kracht ging. Andere aanbieders, zoals Odido en Delta, zouden hun klanten ook snel informeren over de wijziging.

De prijsverhoging van het sportpakket komt niet onverwachts. De kosten voor uitzendrechten van populaire sportevenementen, zoals Formule 1, Premier League voetbal en grote tennistoernooien, blijven stijgen. Daarnaast heeft Ziggo sinds dit seizoen de exclusieve rechten verworven voor de uitzending van Europees voetbal, wat de waarde van het pakket vergroot. Voor klanten betekent dit dat zij iets meer moeten betalen voor toegang tot deze premium sportcontent, hoewel de stijging grotendeels wordt gedreven door de stijgende kosten in de sportindustrie zelf.