Voetbalfans hebben gisteren woest gereageerd na de eerste Champions League-avond van dit jaar. Nu dit jaar de rechten bij
Ziggo Sport liggen en niet bij RTL, kwamen kijkers erachter dat ze niet meer zomaar alle Champions League wedstrijden kunnen kijken. PSV-fans konden nog steeds om 19 uur kijken hoe hun favoriete ploeg verloor in Turijn, uit bij Juventus, maar de wedstrijden van 21 uur, waren nergens te zien voor de klant die niet extra betaalt.
Hoe kun je toch kijken naar PSV en Feyenoord in de Champions League?
De groepswedstrijden van PSV en Feyenoord kun je als Ziggo klant gewoon nog zien op kanaal 14 van
Ziggo Sport, maar om de andere Champions League wedstrijden te zien, moet je een Ziggo Sport abonnement hebben. Ben je geen Ziggo klant, maar wil je toch kijken, dan kun je jouw huishouden registreren via
ziggo.nl/uefa. Je hoeft dus niet per se Ziggo-klant te zijn om een Ziggo Sport abonnement te nemen. Je kunt dan bijvoorbeeld via de Ziggo Go app naar de wedstrijden kijken. Via deze website kun je ook als niet Ziggo klant gebruik maken van Ziggo kanaal 14 om in ieder geval de 'gratis' wedstrijden te bekijken van Feyenoord en PSV, maar ook die van de andere Nederlandse clubs in de Europa en Conference League.
Boze Champions League-fans
Voetbalfans willen echter niet enkel naar de wedstrijden kijken van de Nederlandse clubs, maar zijn ook geïnteresseerd in bijvoorbeeld het Liverpool van Arne Slot, dat mocht aantreden tegen AC Milan in het prachtige San Siro. Tot hun grote schrik schakelde Ziggo Sport na Juventus - PSV niet over naar een van de 21 uur wedstrijden en besloten voetbalfans via
Twitter hun verbazing te uiten. Ze noemen het schaamteloos dat je tegenwoordig niet meer een 21 uur wedstrijd kunt kijken, terwijl dit vorig jaar bij Veronica wel het geval was. Ook zijn fans geschokt door de prijzen die betaald moeten worden om alle wedstrijden te kunnen zien. Een greep van de reactie vind je hieronder.
Ziggo heeft nog niet gereageerd
Op dit moment heeft Ziggo nog niet gereageerd op de vele klachten via sociale media. Aangezien veel voetbalfans niet op de hoogte waren van de veranderingen, lijkt het erop dat ze in ieder geval iets aan hun communicatie hadden kunnen doen, om iedereen op de hoogte te stellen van de veranderingen. Mocht Ziggo reageren, dan lees je dat hier.