Google heeft mensen, die Stadia hebben besteld, benaderd voor een onderzoek naar aanloop van
Wat wil je weten?
Dit is in lijn met het User Experience Research-programma dat Google ook al voor andere diensten en producten heeft en bestaat uit persoonlijke én virtuele ondervragingen. Bij Stadia werkt het bedrijf hiervoor samen met een derde partij die gebruikers direct zal benaderen. Vooral de mensen die de Founder's Edition of Premiere Edition besteld hebben, lijken de gewenste doelgroep. Dat meldt
9to5Google. Google Stadia heeft bovendien
verschillende strategieën in petto voor Stadia-content.
In het bericht staat onder andere het volgende: Een deel van ons doel is om van Stadia het beste gaming-platform ooit te maken. We werken hiervoor samen met onderzoeksbureau Revelation die een online studie zal doen over jouw ervaring met Stadia.
Enquête
De eerste stap daarvan is een enquête waarin vragen worden gesteld over
Stadia Founder’s Edition of Premiere. De vragen gaan onder andere over de levering ervan (of je het pakket al ontvangen hebt) en voor wie je het hebt gekocht (voor jezelf of iemand anders). Ook wordt er gepolst naar de mening van mensen die een bestelling geannuleerd hebben.
Verder wordt er gekeken naar hoe handig de ondervraagden zijn met technologie en op welke apparaten ze gamen, denk aan laptops, consoles et cetera.
Gebruikerservaring verbeteren
Het lijkt erop dat Google vooral wil weten hoe het de gebruikerservaring van zijn nieuwe gamingplatform kan verbeteren, zodat het bedrijf deze met de lancering van Stadia Base, het gratis basisabonnement, komend jaar kan implementeren.