Google Stadia heeft nog een beperkt aanbod aan games wegens enerzijds te lage aanbiedingen en anderzijds scepticisme bij indie-ontwikkelaars.
No money, more problems
Via
Business Insider kwam een rapport naar buiten dat tracht uit te wijzen waarom Google Stadia nog niet het razende succes is dat het had gehoopt te worden,
via IGN.nl. Dat komt door een tekort aan games, geld en vertrouwen in Google als bedrijf.
Sinds november is Google Stadia live en er zitten 'nog maar' 28 games in de bibliotheek voor gebruikers, weliswaar met toptitels zoals
Red Dead Redemption 2 of de
SteamWorld games, maar dat zijn er relatief weinig. Wel kondigde het team achter de streamingdienst voor videogames al aan dat er voor het einde van 2020
120 nieuwe games op de dienst moeten komen.
Het echte probleem met die 28 beschikbare games, is dat er maar vier daarvan indie-titels zijn. Indie-games zijn essentieel voor het uitbouwen van een grote en betrouwbare spelersbasis en juist daarin weet Stadia niet te slagen. Een anonieme ontwikkelaar zei: “Er is zo goed als geen reden om een game voor Stadia te ontwikkelen. Het is eenvoudig om Google te zien voor wat het is, Google. Maar in het verleden faalde het bedrijf al meerdere keren en zijn ze van grote diensten afgestapt.”
Dat wijst op het gemis in vertrouwen voor de cloud gaming dienst vanuit het kamp van de kleinere ontwikkelaars. Momenteel zijn er indie-games te spelen op Google Stadia,
één daarvan is GYLT.
Verder komen er gauw tien nieuwe games naar de dienst toe en lees je hier
meer over de werksfeer bij Google die tijdens een Q&A werd beschreven.