Vanaf 1 januari 2025 maakt Rob Kamphues officieel deel uit van het Formule 1-team van Viaplay. De presentator en theatermaker gaat diverse Formule 1-programma’s presenteren op Viaplay en Viaplay TV. Daarnaast staan er ook specials en zelfs een theatershow op de planning, waarmee Kamphues en Viaplay hun samenwerking verder willen uitbreiden (via SpreekBuis.nl).
Viaplay heeft aangekondigd dat hun Formule 1-programmering vanaf 2025 wordt uitgebreid. Naast de live-uitzendingen rondom de kwalificaties en races, gepresenteerd door Amber Brantsen, komen er nieuwe programma’s op vrijdag, zondag en maandag. Rob Kamphues neemt de presentatie van deze nieuwe shows op zich. Hiermee wordt hij herenigd met zijn oude autosportvrienden Tom Coronel en oud-Formule 1-coureur Giedo van der Garde, met wie hij eerder samenwerkte bij Ziggo Sport.
In een reactie liet Rob Kamphues weten: “Na een aantal geweldige jaren bij Ziggo Sport wordt het tijd voor een volgende stap. De komende jaren wordt het nog spannender in de Formule 1 en dan is het geweldig om met Viaplay zo dicht op het vuur te zitten. Ik verheug me er ook op om weer te worden herenigd met mijn racemaatje Tom Coronel om samen met hem en andere ouwe bekenden de boel op stelten te zetten in de studio.”
Volgens Marco Zwaneveld, Head of Sports bij Viaplay Group Netherlands, markeert 2025 het begin van een nieuw hoofdstuk voor Viaplay. “We hebben de afgelopen drie jaar hard gewerkt aan onze huidige Formule 1-programmering. In 2025 beginnen we aan een nieuw hoofdstuk waarin Formule 1 exclusief te zien is op Viaplay en Viaplay TV. De komst van Rob Kamphues voegt nog meer ervaring en creativiteit toe aan het team. Met Amber Brantsen, Rob Kamphues en Anne-Greet Haars in huis kunnen we de Formule 1-liefhebbers op hun wenken bedienen.”
Met deze ontwikkelingen lijkt Viaplay in 2025 nog steviger in te zetten op een hoogwaardige Formule 1-beleving. De komst van Kamphues en de uitbreiding van de programmering zijn een duidelijke aanwijzing dat Viaplay wil investeren in diepgaandere en uitgebreidere content, maar de markt ook steeds meer wil monopoliseren.