Google
Stadia krijgt een tool die speciaal voor ontwikkelaars van games is zodat ze betere Artificial Intelligence kunnen bouwen voor games.
Praten met robots
Het instrument werd ontwikkeld zodat ontwikkelaars een AI kunnen bouwen met een persoonlijkheid, het doel is om deze technologie te kunnen testen in vroege versies van games. Als Google daar ook daadwerkelijk in slaagt, wordt het een flinke ontwikkeling die Stadia ineens interessant maakt voor ontwikkelaars.
Anna Kipnis van Google legt uit hoe het precies zit met deze ontwikkelaarstool: “Het is alsof je de Dungeon Master bent van de game”, zegt ze via
androidheadlines. Via deze tool kan een ontwikkelaar de content van een game aanpassen, het zou dan gaan over wat spelers al in-game deden. Ze vergelijkt het met een game die het verhaal aanpast op basis van de keuze van spelers.
“We gaan ook demos laten zien in de nabije toekomst”, ging Kipnis verder. “Zo kunnen spelers én ontwikkelaars zien hoe het eruit ziet als afgewerkt product.” Die demo's zullen aanwezig zijn op de Game Developer Conference van dit jaar onder leiding van Kipnis.
Eerder in 2019 sprak Jade Raymond, als VP van Stadia, al over de artificiële intelligentie en de ambities die Google heeft om het met Stadia te laten werken. Ze zei bijvoorbeeld dat gesprekken met NPC's een stuk echter zouden gaan aanvoelen wanneer het door de correcte AI werd aangestuurd.
Concreet gaat het om Duplex als technologie, net als Semantic ML, een tool waar Google toekomst in ziet. Het wil dat de ontwikkelaars dat gaan gebruiken om die goede ideeën werkelijkheid te maken.
Het gaat dus om een nieuwe tool die de immersie van videogames flink zou verhogen, de wereld in de game levend kan houden alsof de spelers er echt in leven. Wat denk jij van Google's ambitie m.b.t. AI? Laat het ons weten of op
Facebook.