Apple TV+ is de laatste grote streamingdienst zonder een advertentie-ondersteund niveau, maar dat lijkt te gaan veranderen. Apple heeft onlangs een advertentie executive van NBCUniversal, Joseph Cady, aangenomen om zijn groeiende video advertentie team verder te versterken, zo meldt
Business Insider.
Het rapport geeft details over hoe Cady zich zal voegen bij verschillende andere voormalige tv-executives die nu de advertentie-eenheid van Apple leiden. Cady hield toezicht op NBCUniversal's partnerschappen met verschillende technologiebedrijven, waaronder Amazon, Google en TikTok. Apple heeft de afgelopen jaren verschillende advertentie executives van NBC, DirecTV, Peacock en andere traditionele mediabedrijven overgenomen. Daarmee ligt het voor de hand dat ook Apple een tier in het leven gaat roepen die wordt ondersteund door reclames.
Hoewel Apple geen officiële plannen heeft om een advertentie-ondersteund niveau te introduceren voor Apple TV+, is het bedrijf al begonnen met het tonen van advertenties voor bepaalde aanbiedingen. In 2023 bouwde Apple een advertentienetwerk rond Major League Soccer met Lionel Messi, waarbij advertentiepakketten voor maximaal $4 miljoen werden verkocht. Als Apple een advertentieniveau zou introduceren voor reguliere streaming, zou het in navolging zijn van de vijf andere grote streamingdiensten. Momenteel is het de laatste streamingdienst zonder zo'n abonnementsvorm.
Apple TV+ verhoogde de prijzen in oktober al tot €9,99 per maand van €6,99 per maand. Een door advertenties ondersteund niveau zou een goedkopere optie kunnen bieden die kan concurreren met andere streamers.