Google Stadia wordt
mogelijk geüpdatet om van 60 frames per second naar 120 fps te gaan,
dat verbetert hoe de beelden van de game in elkaar overvloeien en
bieden een aangenamere en betere game-ervaring.
Dit
nieuws komt uit via
een
tweet van FDG Entertainment, de ontwikkelaar achter Monsterboy &
the Cursed Kingdom, daaruit blijkt dat de studio bezig is met het
optimaliseren van hun recent uitgebrachte titel op onder meer Google
Stadia voor de next-generation-consoles, de PlayStation 5 en Xbox
Series X.
Een reactie op die
initiële tweet stelt de vraag op Twitter of dit ook geldt voor
Monsterboy & the Cursed Kingdom op Google Stadia en het antwoord
dat FGC Entertainment daar op wist te geven, is verrassend:
'Intern hebben we al
hogere framerates gehaald op de huidige Stadia-technologie dus het
zou geen probleem moeten zijn op Stadia naar 120 fps te verbeteren
wanneer Google de video output hardware updatet.'
Google zijn
streamingsdienst voor videogames lijkt in de huidige staat dus al
meer fps aan te kunnen dan het geval is. En dat is bij een
indie-ontwikkelaar als FDG, we kunnen ons al inbeelden wat een
AAA-studio zou kunnen produceren op de huidige tech. Bovendien doet
het de vraag rijzen naar de komst van Google Stadia 2.0 en wat die
console allemaal weet te verbeteren qua cloud gaming-technologie.