Google Stadia wordt mogelijk geüpdatet om van 60 frames per second naar 120 fps te gaan, dat verbetert hoe de beelden van de game in elkaar overvloeien en bieden een aangenamere en betere game-ervaring.
Dit nieuws komt uit via een tweet van FDG Entertainment, de ontwikkelaar achter Monsterboy & the Cursed Kingdom, daaruit blijkt dat de studio bezig is met het optimaliseren van hun recent uitgebrachte titel op onder meer Google Stadia voor de next-generation-consoles, de PlayStation 5 en Xbox Series X.
Een reactie op die initiële tweet stelt de vraag op Twitter of dit ook geldt voor Monsterboy & the Cursed Kingdom op Google Stadia en het antwoord dat FGC Entertainment daar op wist te geven, is verrassend:
'Intern hebben we al hogere framerates gehaald op de huidige Stadia-technologie dus het zou geen probleem moeten zijn op Stadia naar 120 fps te verbeteren wanneer Google de video output hardware updatet.'
Google zijn streamingsdienst voor videogames lijkt in de huidige staat dus al meer fps aan te kunnen dan het geval is. En dat is bij een indie-ontwikkelaar als FDG, we kunnen ons al inbeelden wat een AAA-studio zou kunnen produceren op de huidige tech. Bovendien doet het de vraag rijzen naar de komst van Google Stadia 2.0 en wat die console allemaal weet te verbeteren qua cloud gaming-technologie.
In ander Google Stadia-nieuws vind je hier alles over de exclusieve korting op de Premiere Edition, is de gedwongen portretmodus niet langer op Android TV's bij het inlogscherm. Verder zie je hier alle Stadia Pro-titels van september met Hitman en meer.