Toen
Cyberpunk 2077 in december na jaren van hoge verwachtingen uitkwam, was het niet voor iedereen wat ze er van verwacht hadden. De game zat vol met bugs, sommige klein en visueel maar sommige met ergere consequenties. Na veel kritiek spreekt de mede oprichter van de ontwikkelaar zich uit.
De directie van CD Projekt Red lag al langer onder vuur. Voor de release kwam er meerdere malen kritiek omdat werknemers maanden lang met bizarre werktijden te maken kreeg om deadlines te halen. Toen de release eindelijk daar was, bleken er veel bugs in te zitten. De PC en Stadia gamers hadden niet eens heel veel te klagen, want vooral de last-gen consoles als de PS4 en Xbox One versies waren nagenoeg onspeelbaar en kwalitatief ondermaats. Dit leidde tot veel gamers die hun bestelling annuleerde en terugstuurde. Voor Google Stadia was dit niet persé ongunstig, omdat in combinatie met de Premiere Edition deal veel gamers Stadia uitprobeerde. Dit leidde tot veel positieve berichten over Stadia. Hieronder vind je een videoboodschap van de mede oprichter.
Oprechte boodschap
In de boodschap is duidelijk de intentie van het gezicht af te lezen. Er wordt eerlijk toegegeven dat de game misschien wel te ambitieus was. Hierdoor zijn de last-gen consoles richting hun limiet geduwd. Tijdens het testen kregen ze het gevoel dat ze met een 'day zero' patch een degelijke versie konden afleveren. Dit bleek dus niet het geval. Ook op Stadia kende de game genoeg problemen maar qua performance viel het alles mee. De komende updates laten de game hopelijk nog soepeler draaien. In de video is ook te zien dat we dit jaar nog gratis DLC mogen verwachten. Wanneer dit precies uitkomt, horen we later.
Gisteren deelden we ook een video van een andere ontwikkelaar, maar dan met een positievere boodschap. Voor Hitman 3 is een toelichting gegeven over het verhaal. Deze kun je
hier zien. En het grote nieuws van gisteren is misschien toch wel de onthulling dat Ubisoft een Star Wars game maakt. Je leest er
hier meer over.