Skyclimbers early access komt eerder op Stadia dan consoles

Nieuws
woensdag, 24 februari 2021 om 9:15
Skyclimbers
De anime-RPG Skyclimbers is nog steeds niet officieel aangekondigd voor Stadia, maar na eerst al een gerucht lijkt ontwikkelaar Paratope de uitgave op Stadia echt in de plannen mee te nemen. Het gaat echter nog wel even duren voor we ermee aan de slag kunnen.

Paratope

Ontwikkelaar Paratope sprak eerder al de hoop uit om de openwereld RPG naar Stadia te halen, naast de platforms Xbox, PlayStation, mobiel, Switch en PC. Nu lijken al die platforms ook mee te worden genomen in de releaseplanning van het spel, dat in 2022 moet verschijnen. Op een forum heeft Paratope de onderstaande planning geplaatst (zoals gespot door Redditor Zer0punchman):
Dit is wat er staat in het Nederlands:
Hier volgt een kort overzicht van ons releaserooster:
  • Heden - 2e kwartaal 2021 - Pre-alpha op PC
  • 3e kwartaal 2021 - Alpha op PC
  • 4e kwartaal 2021 - Early access (vroege toegang) op PC
  • 4e kwartaal 2021 - Alpha op Stadia
  • 1e kwartaal 2022 - Alpha op consoles
  • 1e kwartaal 2022 - Early access (vroege toegang) op Stadia
  • 2e kwartaal 2022 - Early access (vroege toegang) op consoles
  • 3e en 4e kwartaal 2022 - Crossplay integratie
Een volledige planning van de content wordt binnenkort bekendgemaakt. We zijn nu bezig de grote doelen in kaart te brengen die we tot nu toe hebben behaald.

Skyclimbers op Stadia

Opmerkelijk genoeg lijkt Paratope Stadia voorrang te geven op consoles (Q1 2021 is trouwens een typfout van de studio, dat moet dus 2022 zijn). Waarom hiervoor wordt gekozen, dat is onbekend. Wel heeft de studio op Steam geplaatst wat Skyclimbers vraagt van je PC. Dat is minimaal een 64-bits processor en besturingssysteem Windows 7, een Intel i5-6500 processor of AMD Ryzen 1500, 8GB RAM geheugen, een GTX 1060 of AMD RX 570 grafische kaart en 5 GB opslagruimte. Het zijn dingen waar je als Stadia-gebruiker door te streamen uiteraard weinig mee te maken hebt, maar als je nog niet kunt wachten en wel voor die alpha op PC gaat, dan weet je alvast wat je te wachten staat.
Er wordt enorm uitgekeken naar Skyclimbers, omdat het een soort anime-variant lijkt te zijn van No Man’s Sky. Je moet prachtige nieuwe plekken ontdekken ter vermaak, maar ook om bronnen te vinden om verder te kunnen bouwen. Zo kun je real-time je basis bouwen en daarvoor moet je hout en steen mijnen. Je kiest van tevoren welke klasse je bent: Ranger, Mage of Paladin. Als één van die rollen bouw je een eigen koninkrijk door steeds meer land te ontdekken en daarvan de vruchten te plukken.
Wil je graag je bijdrage leveren aan het spel, dan kan dat: er loopt nog een Kickstarter-campagne.