Vanaf 1 juli 2025 verhoogt
Ziggo de prijzen van een groot aantal abonnementen. De prijsaanpassing bedraagt gemiddeld 3,3 procent en geldt voor internet-, televisie- en vaste telefoniediensten. De verhoging is gebaseerd op de inflatiecorrectie van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) over het jaar 2024. Toch hoeft niet elke klant van
Ziggo zich zorgen te maken: de prijsverhoging geldt namelijk niet voor iedereen.
Niet elke Ziggo-klant betaalt meer
Klanten met een recent afgesloten Ziggo WiFi-abonnement worden uitgesloten van deze prijsaanpassing. Ook klanten die eerder hun oude abonnement hebben omgezet naar een nieuw WiFi-abonnement, blijven het bestaande tarief betalen. Daarnaast blijven eventuele lopende kortingen ongewijzigd van kracht en worden deze toegepast op het nieuwe maandbedrag. Ziggo benadrukt dat klanten hierover geen actie hoeven te ondernemen: op de factuur van juli wordt automatisch het juiste bedrag vermeld.
De prijzen van Ziggo gaan al jaren omhoog.
Geen recht op kosteloos opzeggen
Omdat Ziggo zich bij deze aanpassing beroept op de inflatiecorrectie, geldt dit niet als een 'eenzijdige wijziging' van het contract. Daardoor hebben klanten met een lopend contract géén recht op kosteloze opzegging. Alleen klanten die zich buiten de contractperiode bevinden, kunnen hun abonnement opzeggen met een opzegtermijn van één maand.
Ziggo volgt voorbeeld van concurrent KPN
Opvallend is dat ook KPN per 1 juli een soortgelijke prijsverhoging van 3,3 procent doorvoert. De grote telecomaanbieders lijken daarmee hun prijsbeleid nauwkeurig op elkaar af te stemmen. Voor klanten is het daarom extra belangrijk om abonnementen regelmatig te vergelijken en goed te letten op kortingen of aanbiedingen. Ziggo ligt al langere tijd onder vuur, aangezien het al een van de duurste providers is. Daarmee wordt het nu alleen nog maar duurder, waardoor het bedrijf mogelijk nog meer klanten zal verliezen. Ben je benieuwd waarom Ziggo zoveel klanten verliest en zo duur is,
lees dan dit artikel waar we eerder schreven over dit onderwerp.
Wil je weten of jouw abonnement wordt getroffen door de prijsverhoging? Log dan in op
Mijn Ziggo of controleer de details op je factuur in juli.